Bemutatkozó           Sajtófigyelő           Hírek-aktualitások           Képgaléria
2017. december 15. péntek -   Valér napja van - holnap Etelka, Aletta napja lesz.         







Hírek, aktualitások

A kereskedelem és a fesztiválok feladatai a Hungarikumok népszerűsítésében
2010. 10. 07. 08:51

interjú Bora Imrével



Bora Imrét, Bora Kft. ügyvezetőjét és egyben a Magyar Nemzeti Pálinka Szövetség elnökét az első Hungarikum Konferencián tartott előadásával kapcsolatban kérdeztük.

- Az első Hungarikum Konferencián Te is előadást tartottál. Mi volt a témája?
- Az előadásom címe  "A kereskedelem és a fesztiválok feladatai a 
Hungarikumok népszerűsítésében" volt. Akár a vendéglátásban, akár a kereskedelemben kiemelkedő helyen kellene szerepelnie ezeknek a magyar értékeknek. Nyilvánvalóan a nemzeti öntudatot erősítené, ha a fogyasztó egy üzletben a legfrekventáltabb helyeken  találná meg ezeket a termékeket. Ezért is javasoltam azt, hogy a szeszesitalok polcain a pálinkáknak a legkiemelkedőbb helyeket kellene biztosítani. 
A vendéglátó egységekben az étel- és itallapokon fel kellene tüntetni a Hungarikumok kínálatát, a fesztiválokon pedig meg kellene jeleníteni egy olyan megkülönböztető jelzést, amiből a látogató tudná, hogy a fesztivál elkötelezett a Hungarikumok iránt és ezeket a termékeket minél nagyobb arányban jeleníti meg a rendezvény ideje alatt. Javasoltam, hogy egyfajta Védnöki táblát tegyünk ki azokra a vendéglátó egységekre, amelyek  kiemelten foglalkoznak a Hungarikumokkal. Egy meghatározott feltételrendszer betartása mellett  kellene ezt megoldani. 


-
Kormánytól milyen segítség várható?
A termelőknek fontos lenne minél hamarabb egy olyan könnyített pályázati lehetőség, ami segíti őket a termelési költségek csökkentésében. Kormányzati segítség nélkül ez elengedhetetlen. Akár az országos, akár a külföldi sajtóban való megjelenésekben, mádiakampányokban, külföldi kiállításokon való népszerűsítése ezeknek a termékeknek nagyon fontos. A Hungarikumonál, italok közül kiemelten a pálinkánál nagyon fontos lenne a külföldi ismertség megteremtése és támogatása.

- Ezekből a javaslatokból a gyakorlatban használjátok már valamelyiket a saját üzletekben, rendezvényeken?
- Mi már évek óta folyamatosan ennek a szellemében végezzük a munkánkat. A Bora Kft. üzleteiben többek között egy Magyar sarok néven, kiemelten vannak megjelenítve a magyar pálinkák és a magyar borok, külföldi borok pedig nem is találhatóak az üzletben.  Mi próbáljuk ezt a hozzáállást a viszonteladó partnereinkre is sulykolni, hogy ezeket a termékeket vásárolja és értékesítse. Természetesen a Panoráma Hotel, Étterem és Snack Bárban is szerepel az étlapon a mangalica, a szürkemarha ételek, valamint azok a kiemelt pálinkák, akik a szakmában legfőképpen számítanak. Tény, hogy sok munka kell mindehhez, és egy kis nemzeti öntudat.



  Forrás: Bora Kft. 

Vissza a hírekhez












Web oldal készítés - ML Art Consulting Webdesign - www.mlart.hu
Webes fejlesztés
Programozás


 
A Bora Ital-nagykereskedelmi Kft. elkötelezett a kulturált italfogyasztás iránt.
Szeszesital fogyasztását 18 év alatt nem ajánljuk.

Kérjük, adja meg életkorát!
Oldal elhagyása